RADYO DOST09 ÇEPDE DİNLE


Haşlamalık İçli Köfte(kitel)

İç harcı için;
✔️500 gr orta yağlı kıyma (ben dana kıyma kullandım)
✔️beş altı tane orta boy kurusoğan
✔️yarım demet maydonoz
✔️pulbiber,karabiber,tuz
✔️isteğe bağlı domates veya biber salçası ( ben bırakmadım)
✔️yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz
▪️dışı için;
✔️2 su bardağı ince köftelik bulgur
✔️ 3 su bardağı yarma(içliköftelik, seferkitel gibi isimleride var bulamazsanız irmikte olur)
✔️1 tatlı kaşığı tuz
✔️ıslatmak için ılık su
✔️isteğe bağlı kişniş (ben bırakmadım
👉kıymayı tavaya alalım yeterli miktarda sıvıyağla(margarin veya tereyağıda bırakabilirsiniz)kavurmaya başlayalım soğanları çok iri olmayacak şekilde doğrayıp kıymamıza ekleyelim tuzda atıp güzelce kavuralım;şalça ekleyecekseniz bu aşamada ekleyin,pulbiber ve karabiberinide atalım altını kapatıp ince kıyılmış maydozları ekleyelim bir kaba boşaltıp soğumaya bırakalım,soğuyunca cevizi ekleyelim üstünü kapatıp buzdolabına bırakalım 👉dış hamuru için bulgur ve yarmayı ılık suyla ıslatalım(çok su veryelim lütfen) tuzunuda atıp karıştıralım üzerini kapatıp dinlenmeye bırakalım(yoğura bileceğiniz bir tepsi olsun)etimiz tam soğuduysa( akşamdan hazırlarsanız daha iyi olur)bulguru az az elimizle su alarak yoğuralım iyice yoğuralım bütünleşene kadar,sonra yumurta büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarladıktan sonra sol elimize alıp sağ işaret barmağımızla açmaya başlayalım,açabildiğimiz kadar ince açalım içine kıyma koyup ister yuvarlak ister benim yaptığım şekilde kapatalım, kaynamış içine tuz atılmış suda haşlayalım çabuk haşlanıyor suyun üstüne çıkınca 2 ,3dk kaynatmanız yeterlidir üzerine istediğiz yağı bir tavada kızdıralım içine tozbiber veye pulbiber atalım haşlanan içli köftelerin üzerine gezdirelim,ondan sonrada afiyetle yiyelim.

0 yorum:

Yorum Gönder

RADYOLAR BÖLÜMÜNDE RADİLARIMIZI DİNLEYEMEYENLER SAYFAMIZIN ALTINA YAZABİLİRLER İSTEK BİLGİLERİNİZİ
YAZABİLİRSİNİZ,,,,,
NO:BİTKİ GIDA GİBİ Bİ ÇOK ÜRÜN YAYINLIYORUZ LÜTFEN DOKDORUNUZU DANIŞMADAN KULLANMAYIN

 


 
  • fotoahmetine © 2018 wepsayfa fotoahmetine fotoahmetine fotoahmetine